Betingelser

Nedenfor finner du våre betingelser for leie av T-10s lokaler. Det er viktig at betingelsene leses grundig og overholdes av alle leietakere. Du får også betingelsene tilsendt ved eventuell booking og kontraktssignering. 

T-10 Den Gamle Krigsskole – betingelser lokalleie for arrangement

Takk for at du valgte T-10 Den Gamle Krigsskole til ditt arrangement og hjertelig velkommen til oss. Vennligst les igjennom og gjør deg kjent med generell info og utleie/avbestillingsbetingelser før du på vegne av deg selv eller den du representerer, underskriver leiekontrakten og skanner den til oss.

Generell info

  • T-10 er en fredet bygning. Vi ønsker en god balanse mellom allsidig, aktiv bruk og hensyn til brannsikkerhet og historiske verdier. Brannvakt er obligatorisk for arrangementer i T-10. Stearinlys er kun tillatt under tilsyn på spisebord og i utvendige lykter. Røyking skjer ute på anvist plass. For å forhindre uvedkommende i bygningen, holdes portene låst. Gjester som forlater arrangementet midlertidig, eller har sen ankomst, må ha en kontaktperson på innsiden.
  • Gi beskjed på forhånd dersom det er gjester som trenger hjelp til å bevege seg. Vi kan i noen tilfeller gi tillatelse til å kjøre inn i gården for person og varetransport. Adgang til bygget og salene skjer via trapper, nivåforskjeller forekommer. Inne er det brede men ikke terskelfrie dører. Toaletter ligger i byggets 1.etg. Barnestoler kan stilles til rådighet på forespørsel.
  • De fleste møblene i T-10, med unntak av de merket «utlån», kan benyttes slik de står, men ikke flyttes uten tillatelse fra vårt personell. Plakater, pynt og medbragt utstyr, skal ikke teipes eller på annen måte festes så det kan etterlate merker. T-10 er fredet og leietakere kan pålegges erstatningsansvar ved skade på eiendommen. Gi beskjed på forhånd ved behov for AV utstyr og flippover, skjøteledninger etc. Overganger/plugger til datautstyr, må medbringes.
  • Arrangementer i T-10 avholdes i alminnelighet fra kl. 08.00 til kl. 24.00. Personell som må forlenge arbeidstiden grunnet forsinket slutt-tidspunkt, vil bli belastet kunden.

Utleie-/avbestillingsbetingelser

  • Ved leie i T-10 betales det for ønsket, disponert areal, brannvakt/kursvert og servitører som dekker (damaskduker, porselen, glass og bestikk) i tillegg til å servere og rydde. Ved middag, tilkommer det kokk. Det beregnes i alminnelighet én servitør pr. 20 gjester ved buffet og én pr. 14 gjester ved tallerkenservering, timepris kr. 375,- eks. mva. Endelig behov for personell, fremkommer når ønsket bevertningsform er avklart sammen med evt. avtalte tilleggstjenester.
  • Restaurantdrift AS fakturerer for mat og drikke som bestilles fra vår meny eller som catering fra våre samarbeidspartnere. T-10 er underlagt serveringsloven med kommunal serverings- og skjenkebevilling, medbragt mat og drikke kan derfor ikke nytes i våre lokaler.
  • Ved avbestilling senere en 1 mnd. før arrangementsdato, belastes lokalleie. I tillegg belastes personell og mat ved avbestilling mindre enn en uke (5 virkedager) før arrangementet.
  • Dersom du er nødt til å flytte ditt arrangement fra opprinnelig dato etter avbestillingsfristen, er vi behjelpelig med å finne løsninger der dette er praktisk mulig.
  • Restaurantdrift AS kan ikke holdes til ansvar ved kanselering av arrangementer som følge av faktorer utenfor vår kontroll eller brann/skade på eiendommen. Tyverier vil bli politianmeldt.
  • Det faktureres etterskuddsvis pr. 14 dager. Avtalen sendes signert tilbake til oss innen 3 dager.

Hvert arrangement på T-10 er unikt og tilpasset hver leietaker. Mat/drikke, personellbehov og detaljer rundt arrangementet avtales separat på telefon, e-post eller ved møte/befaring.